יום רביעי, 19 באוקטובר 2011

התרשמויות אישיות מתערוכת דיגיטאון כפר המכביה 2011 חלק א'




ראשית אני מודה לעושים במלאכה נמר לוי ולליאור קורן מאתר דיטאון על הקמת התערוכה המדהימה והקרובה מאוד לאילו האוהבים את תחום הסאונד בעיקר

<ליאור קורן ברגע של הסבר ונמר לוי עם איריס תדהר מיורוטל

שנית אני מודה לכל מי שעשה במשך השנים בכדי שהתערוכות יגיעו לשיאים חדשים בכל פעם עד לזו האחרונה וחושב שכל אחד שהתחום באמת קרוב לליבו צריך להודות לכל מי שמקדם את התחום בכל דרך וצורה.


בשורות הבאות ובפרקים הבאים מובאת ההתרשמות האישית שלי מתערוכת ה
אלקטרוניקה הבידורית שהתקיימה בכפר המכביה ואני מביא את שראו עיניי ושמעו אוזניי וסליחה אם משהוא לא יוזכר ו/או בצורה שאינה לרוחו.

אני חושב שמי שאינו פתוח לקבל דעה אחרת לעולם לא יהיה יותר, טוב לא כלפי עצמו ולא כלפי הסביבה, אני מקווה שאף אחד לא ייעלב/ יפגע מהדברים, דבר לא נעשה עלמנת לפגוע בצורה כל שהיא באף אחד!


אני כותב לכם הקוראים שלי {שמהתערוכה הבנתי שיש כל כך הרבה שלא היה לי מושג עליהם ותודה רבה על הפידבקים החמים (הכתבות הבאות עבורכם)}

במידה ויש למישהו בעיה כל שהיא עם הנכתב ומוצא אי אילו דברים לא מדויקים ו/או שאולי יכולים לפגוע בצורה כל שהיא נא ליצור קשר במייל
 


אז נתחיל בהקדמה ובפנייה אישת למציגים
התערוכה הייתה באמת מעולה והרמה עלתה מאוד משנים עברו ואף המציגים כנראה שהשכילו והציגו בצורה יותר הגיונית ונכונה את מוצריהם.
 

לדעתי הדבר החשוב ביותר הוא זמן ההקמה עבור המציגים לעשות תכנון והתאמת הציוד לחדר והצורה בו הוא מוצג, ומי שאינו חושב שהגיע לתוצאה נכונה וראויה לא חייב להביא את התותחים שלו בכדי להראות למי יש יותר גדול.
בתערוכה קל מאוד לעבור את הגבול ובמקום לתת תצוגה שתיזכר כטובה, בגלל לחצים של WOW שרוצים אותו מוקצן דווקא יצא לא טוב העניין {כפי שבלט מאוד בשנה שעברה} והמבקרים יזכרו דבר לא טוב.

מה גם שלא כל אחד יודע לנטרל השפעות ולהבין מה הוא רואה ושומע.


ייאמר לזכותם של מציגים מסוימים השנה אשר השכילו מאוד להתחשב בנתונים ולהתאים את הציודים, סוג המוזיקה וצורת הישיבה ועשו בלאנס טוב בין כל המרכיבים מעבר לחבר את הציוד ויאללה להפעיל. 



כמה שנגיד וניכתוב שאין לתת משקל לתערוכה בכדי לקבע עמדה, עדיין הרוב כן מקבל רושם ומייחס לתערוכות חשיבות ייתרה, ולכן כדאי מאוד למציגים לזכור זאת ולתת לכך כובד משקל בתצוגה אותה הם מעוניינים להעביר היות ולמרות הטעות -
תערוכות כן משאירות רושם וכן מקבעות עמדה.
 




אני שוב מדגיש כי הסקירה שלי היא דעתי האישית ועל התוצאה הכללית ועצם התצוגה הכוללת בכל חדר.

אז דיי עם כל ההקדמה ונתחיל,
הנה הדעה שלי על מה שהיה בחדרים:
זו הייתה חוויה אשר החלה ביום ב', היום הראשון של התערוכה ב 11 בבוקר והסתיימה ב 12 בלילה.

בבוקר הגעתי עם חברים שמציגים ושהיתי בממוצע כחצי שעה בכל חדר במתחם של החדרים בקומה השלישית ופחות במבנה השני אשר רובו היה פחות קרוב לליבי אינו כי היה עדיין מעניין וביקרתי בו 4 פעמים במהלך היום.

נתחיל במתחם הראשון אשר היה מעורב במוצרי סטריאו, קולנוע הביתי, 3D מקרנים, מסכים, סטרימרים, אוזניות וכו'...
ההתרשמות שלי היא על התצוגה העיקרית הפעילה בכל בחדר למרות שכל החדרים הציגו מוצרים מעבר לתצוגה הפעילה ואני משכלל את מס' הפעמים שהייתי בכל חדר לכלל התרשמות אחת, כמו כן המדיה שנוגנה הייתה המדיה שנוגנה באותו הזמן שהגעתי.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

תצוגת CABASSE החדר של עלית אודיו יחד עם אחוזת הסטריאו



בקומת הקרקע התחלתי בחדר הימיני שבו הוצגו הרמקולים של CABASSE מדגם L'Ocean הכוללים הגברה וקדם עם רום קורקשן והכל של החברה. 

בכניסה לחדר עמד המאבטח צ'יקו בעל החיוך התמידי וההלצות אשר הסביר שהחדר סגור להרצאות בכל חצי שעה (כך לפחות בתחילת היום), בפנים היה גמליאל החייכן אשר קיבל את הבאים בסבר פנים יפות ו... אה והבחור הנעים והאדיב מקבאס צרפת (שאני דיי מרחם עליו, הוא היה בהשקה בפאב האביר, בתערוכה של הום טיאטר ובתערוכה הזו. צ'יקו וגמליאל, דחילקום, שחררו אותו שיחזור לצרפת :)

הוויזואליות של הרמקולים מאוד שונה ואי אפשר להישאר אדיש אליה, גודל החדר, הלם את גודל הרמקולים, ואת גודל הסאונד שלהם
{אם כי לדעתי תקרה גבוהה יותר הייתה עדיפה להם}


כיאה לאלמנטים גדולים הממוקמים גבוהה, במת הסאונד הייתה גדולה מאוד, עשירה, עמוקה, הרמקולים נעלמו והסאונד הכללי היה מלהיב ומאוזן בכל התדרים, דינאמי ותנודתי אם כי היה צריך להתרגל אליו 
{בייחוד למי שרגיל לרמקולים "סטנדרטיים"}

האמת שציפיתי ליותר אך פילוסופית הסאונד של החברה נשמרה והועברה מכל שאר הרמקולים של החברה גם לדגם המדובר.

משום מה היה ווליום שלא תאם את המעמד והמוצר, ואנסך זאת בעדינות כי הייתה הרגשה של נסיכה יפה בעלת מראה אקזוטי שצעקה, אני פה, תראו אותי. (והיא הייתה ניראת הרבה יותר טוב ללא)

החדר לא היה מטופל אקוסטית מעבר למה שבמקור ואני משייך את חוסר הבעיות לתיקונים של הרום קורקשן.

להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת: כחצי מיליון ₪ 



::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

התצוגה של ניופאן פרו



רמקולים: Studio 2 של Revel
אלקטרוניקה
  Mark Levinson 
קדם מגבר
: Mark Levinson Nº326S
מונו בלוקים
: Mark Levinson Nº436
קומפקט דיסק
: Mark Levinson Nº512
כבלי אודיו: איני יודע אני מאמין אודיוקווסט היות והם היבואנים


רמקולים גדולים של רוול {יפים מאוד!} בעלי גימור שחור מבריק וקימורים שלא היו מבישים רקדנית זומבה, אילו חוברו למונובלוקים, קדם מגבר וקומפקט של מרק לוינסון בתצוגה פרוסה בשליש החדר מקיר אחורי.


גם כאן החדר הלם מאוד את גודל הרמקולים ותצוגה והצבה נכונים, ועשו בחוכמה מי מהמציגים שהחליטו להציג לרוחב ולא לאורך, אבל כגודל הציפייה כך האכזבה, לצערי כמה שחיפשתי דבר מה שיהיה מרגש לא מצאתי פרט לוויזואליות של המוצרים והשמות שלהם.


כפי שהבנתי ביום השני עם הרמקולים המדפיים של רוול התוצאה הייתה הרבה יותר טובה אך אני לא הייתי ביום השני.

 
להערכתי שווי הציוד למה שפעל ותרם לתוצאה הנסקרת:  כ 150.000 ₪


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

תצורת ניופאן החדר של טושיבה


הוצגו מסכים מרמות וגדלים שונים של טושיבה וכמובן ה D3 שלט אם כי המוטיב בכל התצוגות והחיסרון לדעתי הוא במשקפיים עדיין.
אני לא מתחבר לאביזרים ובכלל לדעתי עד שלא יגיעו הולוגרמות בגודל פיזי מלא, הטכנולוגיות הללו לא עושות לי כלום ולא עדיפות עבורי על דו מימד.
לעומת זאת בתצוגות הרגילות של דו היו שם מסכים יפים {חבל רק שהחשיכו מידיי את החדר}


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

חדר נוסף תצוגת ניופאן הרמן קרדון JBL

החדר הבא היה של ניופאן ושם פגשתי את חברי אבי בר ציון שהיה תענוג להתעדכן ולשוחח איתו על כל מיניי
תצוגת החדר כללה סקירה על מוצרי הרמן קרדון, רמקולים מדגמים וסדרות שונות של JBL הכל בתצוגה סטאטית.
נחמד למי שרצה להתעדכן במוצרים הללו


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

התצוגה של Bose

לא פקדתי
ראשית בגלל שהחברה לא עניינה אותי ושנית הוא היה נסגר להדגמות של כחצי שעה ובכל פעם שהגעתי היה בהדגמה.

אבל לקראת סוף היום יצא לי דיבור עם אפי מסטריאו טיפ והבנתי שפספסתי משהוא מעניין ואני מתבאס שלא מצאתי זמן,
לפי מה שהבנתי זו טכנולוגיה חדישה אשר כל המערכת ממוקמת מאחורי המסך ושגם הוא בחבילה + סטרימר ו
בשביל דור ראשון הרעיון מעניין מאוד (ויקר כ 40.000 ₪)

חבל שפספסתי. 



::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ברחבת קומת הקרקע

היו 2 דוכנים שהאחד הציע מוצר להעברת תכני FHD ללא כבלים מהמחשב לטלוויזיה (מעניין)
ובדוכן השני עמדה קטנה ל DJ ואוזניות מכל הסוגים של פיליפס.



בצד השני הייתה תצוגה מאוד מעניינת שכללה
מסכים נעלמים, מסכים משתלבים, טלוויזית מראה {כנראה של ad-notam} שנראו פנטסטי, עם גימורים טובים ושממש נעלמו
(למי שלא יודע מדובר בקיר זכוכית שחורה שהמסך משולב בו וכאשר הוא כבוי זה היה נראה כאילו כל הקיר שחור ואין מסך),
הטכנולוגיה הזו נחשבת לדבר החם ביותר בעולם העיצוב האלקטרוני ואף לבין היקרות ולכן מוצרים אילו נמצאים במס' מאוד מצומצם בישראל

באתר Av1 בקטגורית מקרנים, מסכים יש לנו דברים דומים www.Av1.co.il/video-vision
אשר אף מתעלים בהרבה תחומים על מוצרי החברה

בכתיבת שורות אילו אישתי מבשרת לי שגלעד שליט הגיע למעבר הגבול לישראל והדלקנו טלוויזיה והנה התמונות הראשונות, הוא צועד, כחוש ורזה אך חי. ההתרגשות היא עצומה מאוד ושמחה רבה, הנה הוא שוב איתנו פה!!! ברוך מתיר אסורים.


תם חלק א' המשך יבוא...


אין להבין מהסקירה שלי הבעת עמדה על מוצר כל שהוא בין אם ההתרשמות הייתה חיובית או שלילית
היות וזו מבוססת על דבר חד פעמי שהתרחש בתנאים ספציפיים,
ראוי ונכון מאוד למי שמעוניין במוצר כל שהוא שיבחן כל דבר לגופו ובהתאמה נכונה


שמעון מור יוסף